Ön büro departmanı organizasyon şeması

Önbüro departmanında yapılan işler nelerdir?

Müşteri ile bire bir iletişim halinde olan ön büro elemanının yerine getirmesi gereken görevler aşağıdaki gibidir:

  • Müşterileri karşılamak, gerekli bilgileri vermek,
  • Müşterilere kurumu tanıtmak,
  • Müşterilerin taleplerini yerine getirmek, yönlendirmek,
  • Müşterilere kaliteli bir hizmet sağlamak.

Ön ofis işlemleri nelerdir?

Ön büroda müşteriye bazı hizmetler direkt olarak verilir ki bu hizmetlere ön ofis çalışmaları denir. Bunlar resepsiyon, önkasa, danışma (concierge) ve üniformalı hizmetleridir. Endirekt hizmetler ise arka ofis çalışmalarını oluşturur ki bunlar da, rezervasyon ve santral hizmetleridir.

Ön büroda kullanılan sistemler nelerdir?

Ön Büro Yönetim Sistemi Room Rack, Rezervasyon, Forecast, Check In, Check Out, (FrontCash) Folio, Fatura (e-Fatura, e-Arşiv), Kasa (Nakit, Kredi, KrdKartı) , Change (Döviz), Housekeeping (Kat hizmetleri) , Acente/Firma, Analizleri, Night (Gün kapanış ve raporları), Emniyet/Jandarma Kimlik bildirimi.

Önbüro Departmanı nedir?

Otel işletmelerinde önbüro; müşterilerin otele giriş, konaklama ve çıkış aşamalarında çeşitli hizmetleri yerine getiren ve diğer departmanlarla işbirliğine giderek gerektiğinde onları yönlendiren departmandır. Bu yönüyle yönetime de yardımcı olduğundan “otelin beyni” olarak nitelendirilir.

Büro elemanları ne iş yapar?

Şirketin statüsüne göre başvuru alma, bilgisayar girişleri sağlama, günlük yazışmaları ayarlama, arşivleme, raporlama gibi işleri yürütme ve ilgili kurum/kuruluşlarla bağlantı kurma gibi işlerden büro personeli sorumludur.

Ön büro şefi ne iş yapar?

Önbüro Müdürü Görev Tanımları : Otelin önbürosunda bulunan resepsiyon, ön kasa, rezervasyon, concierge (danışma, taşıma, karşılama), santral (telefon, fax, telex) bölümlerini idare eder ve çalışan personelin uyumlu ve sistemli yönetilmelerini sağlamak.

Ön Ofis nedir?

Ön ofis, arka ofis ile beraber bir şirketin parçasıdır. … Önbüronun işlevi doğrudan müşterilerle temasa geçmektir ve genellikle müşterilerin şirkete geldiklerinde ilk ulaştığı yerdir. Ön büro, soru sorarak ve müşterilere yardımcı olarak müşteri hakkında daha fazla bilgi bulabilir.