Zihinsel engellilerin özellikleri

Zihinsel engelli çocuklarda psiko-devinimsel alanlarda belirli derecede gerilik gösterirler. Büyük ve küçük kaslarını kullanmada yetersizlik gösterirler. El-göz koordinasyonunu sağlamada zorluk çekerler. Görme ve işitme gibi ek bedeni özürlere daha sık rastlanmaktadır.

Zihinsel engelliler en fazla kaç yaşına kadar yaşar?

genellikle 20 yaş cıvarında hayatlarını kaybetmektedirler.

Hafif derecede zihinsel engelliler neleri yapamaz?

Genel olarak bu çocukların özelliklerini şöyle sıralayabiliriz:

  • Öğrenmede yavaşlık,
  • Dikkat dağınıklığı,
  • Konuşma bozukluğu ve gecikmiş konuşma,
  • Duyu-motor problemleri,
  • Günlük yaşama ilişkin becerilerde yetersizlik (hafif derecede zihinsel özürlülerde bu yetersizlik daha az düzeydedir)

Zihinsel engelliler nasıl olur?

Zihinsel Engellilik; doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında çeşitli nedenlere bağlı olarak gelişimsel dönemde ortaya çıkan, uyumlu davranışlarda görülen yetersizliğe ilaveten dikkat, algılama, bellek ve muhakeme gibi genel zeka fonksiyonları açısından normalin altında olma durumudur.

Zihinsel engel türleri nelerdir?

ZİHİNSEL ENGELLİLİK TÜRLERİ NELERDİR?

  • Angelman Sendromu.
  • Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite.
  • Down Sendromu.
  • Fenilketonüri.
  • Frajil- X Sendromu.
  • Heller Sendromu.
  • Hidrosefali.
  • Hiperleksi.

Zihinsel engelli olmanın ölçütleri nelerdir?

1- Genel zeka işlevinin belirgin derecede ortalamanın altında olması. 2- Yaşadığı toplumdaki kendi yaş grubu ile kıyaslandığında toplumsal beceriler, sorumluluk, iletişim kurma, günlük beceriler ve kendi kendine yeterlilik gibi alanlarda geriliğin olması. 3-16 yaşından önce başlaması.

Hafif zihinsel engelliler üniversite okuyabilir mi?

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) yapılan yeni düzenleme ile hafif zihinsel engelli öğrencilerin eğitim gördüğü özel eğitim meslek okulu mezunları, gelecek yıldan itibaren Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) girerek üniversiteye devam edebilecek.

Hafif düzeyde zihinsel engelli ne demek?

Hafif düzeyde zihinsel yetersizlik bireyin temel okuma- yazma ve sayma becerilerini kazanmasında ortaya çıkan gecikme durumu olarak tarif edilmektedir. Bu gruba giren çocuklar normal sınıflarda kaynaştırma yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam ederler.